Skip to content
Octombrie 8, 2010 / el_mihu

Nobelul lui Llosa

Mario Varga Llosa îi urmează Hertei Muller în scaunul Nobel pentru literatură. Timp de un an va fi cel mai fotografiat scriitor din lume. Mii de blițuri i se vor descărca în față. Va fi bombardat de către o mulțime de întrebări. Cum vă simțiți, domnule Llosa? Dar ce ați vrut să spuneți acolo, domnule Llosa? Și alte asemenea întrebări, pentru că premiul Nobel atrage și acea parte a presei care nu prea are trăiri literare decît atunci cînd succesul unui scriitor se revarsă peste buzele dure ale ciubărului cu litere.

Aș dori să-l bag și eu în seamă pe acest peruan despre care s-a tot spus că a fost nedreptățit pînă anul acesta de către academicienii suedezi. Am citit cîteva scrieri de început ale peruanului și recunosc că nu mi-a rămas indiferent. De aceea mă tentează cîteva scrieri ale sale pe care să le bifăm pe acest blog. Dinu Pillat, cu al său roman „corp delict”, își așteaptă rîndul în cîteva zile, după care aș vrea să dezbatem puțin cîteva scrieri ale proaspătului cîștigător de Nobel. Nu vreau să impun un anumit roman. Nici nu știu cîte dintre cele traduse în românește mai sînt disponibile prin librării. Ar fi interesant un mănunchi de articole care să trateze mai multe romane ale lui Llosa. Unul să scrie despre Mătușa Julia și condeierul, altul să ne șoptească la ureche despre cît de tare i-a plăcut Orașul și cîinii, și tot așa.

Zic să ne aplecăm preț de cîteva săptămîni asupra operei acestui autor. Pe voi ce volum v-ar tenta?

 

9 comentarii

Lasă un comentariu
  1. boghi / Oct 8 2010 10:45

    Eu am citit Matusa Julia si condeierul si Paradisul de dupa colt. Bune amandoua. De Nobel🙂

  2. alpha / Oct 8 2010 10:54

    Ce ar fi să bagi matălică niște cronici despre mătușa asta Julia. Am auzit multe despre ea.🙂

  3. boghi / Oct 8 2010 11:56

    Sigur. Pe scurt: Matusa Julia era o femeie care a trait si a avut un nepot. O chema Julia😛
    Revin si cu varianta lunga🙂

  4. Neliniştitu' / Oct 10 2010 21:56

    De ce boala nu pot să comentez? Că tot încerc de o juma’ de oră să dau cu felicitări în voi şi nu reuşesc? Şi mi-am pus singur bannerul, da? :))

    • brightie / Oct 11 2010 12:38

      Iar te-am scos de la spam!😀
      Ce te-ai face fara moi, huh?

      P.S. Vezi ca trebuieste sa te gandesti la urmatorul volum de casapit.

  5. Neliniştitu' / Oct 11 2010 13:31

    Săru’ mâna, plecăciuni!🙂
    Eu? Deja? Unde? :))

  6. Yuki / Oct 13 2010 03:42

    pentru mine Llosa a atins apogeul in ‘ Sarbatoarea tapului” si in „Conversatie la catedrala”. Este un scriitor desavarsit cu o putere de evocare extraordinar de mare si cu o maiestrie a scrisului iesita din comun. Am citit 7 din cartile sale, iar cele doua, la care se adauga ‘ Povestasul’ raman preferatele mele.
    Mai putin reusita mi se pare ‘ Ratacirile fetei nesabuite. A nu fi ineteleasa gresit, e o carte extraordinar de bine scrisa, poveseta te prinde si ramai lipit de pagina, dar nu se compara cu operele sale mature.
    Ma bucur extraordinar de mult ca a castigat Nobelul, il merita din plin, nu neaparat pentru o anumita carte, ci pentru intreaga scriitura.

Lasă un răspuns

