Skip to content
Octombrie 27, 2010 / el_mihu

Recomandare: Crima de la jubileu

– Cînd v-aţi făcut intrarea, aproape că mă aşteptam să-mi răspundeţi cîntînd.

– Hahahaha! Chiar aşa? Înseamnă că mi-am jucat bine rolul. Ştiţi, oamenii se aşteaptă ca tot timpul să mă port ca o divă, şi asta mă plictiseşte îngrozitor. Sigur, chiar sînt o divă şi am momente de isterie… sau hai să zicem izbucniri temperamentale. Dar cea mai mare parte a timpului sînt o persoană normală, obişnuită. Doar că aici trebuie să joc tot timpul rolul de divă. Ştiaţi că, pe vremuri, cînd opera mai era un gen popular, sopranele de coloratură se bucurau, vorba vine, de… statutul pe care îl au astăzi blondele. Da, da, prezumţia de tîmpenie. De ce-or fi crezînd unii că o vocaliză în registrul acut face rău la I.Q.? Sau că mezzosopranele, baritonii şi başii au mai multă minte decît sopranele şi tenorii, numai pentru că au vocea mai joasă.

Dădu din umeri şi continuă cu vocea impostată:

– Dacă s-ar face un studiu, s-ar constata că inteligenţa şi tîmpenia sînt egal distribuite pe voci… Într-un cor armonios. Oamenii gîndesc în clişee, domnule inspector, trecu ea la vocea normală. Dacă sînt o divă, vor să mă port ca o divă. Dacă sînt soprană de coloratură, se aşteaptă să fiu tîmpită. Facă-se voia lor.

Am terminat aseară Crima de la jubileu, un roman alert, fluid, de neratat. Aşa cum trebuie să fie un roman poliţist. Mai sus am redat una dintre replicile mele preferate. Scriitura este delicioasă, pe care o savurezi precum o piersică în preajma verii, pentru prima dată în an. Este primul volum semnat de Lucia Verona pe care îl citesc. Şi cred că o să recidivez cît de curînd. Recomand lectura acestei crime – mă rog, ele sînt mai multe, vedeţi voi cîte – pe care încă o mai găsiţi la pachet cu revista Flacăra din această lună.

 

5 comentarii

Lasă un comentariu
  1. boghi / Oct 28 2010 05:59

    Hai ca m-ai convins. O pun pe lista, care devine tot mai lunga, ca tot nu am citit eu pana acum romane politiste.

  2. cățelul alpha / Oct 28 2010 09:55

    Așa, așa. Hai să mai încurajăm și literatura de profil autohtonă. Că prin alte părți volumele polițiste se vînd cu milioanele.🙂

  3. clubul / Oct 29 2010 09:32

    hmm, suna tentant. n-am citit un politist din facultate. o trec pe lista🙂

  4. cățelul alpha / Noi 3 2010 14:50

    Se rezolvă într-o după-amiază de sîmbătă.🙂

  5. Vali / Dec 8 2010 13:55

    M-ai facut curioasa! O sa incerc sa citesc si eu aceasta carte, mai ales ca imi place genul mai alert.

Lasă un răspuns

