Skip to content
Martie 2, 2011 / boghi

În atenţia tuturor membrilor cotizanţi!

Mi-a revenit onoranta sarcină de a propune următoare carte de citit în club. Cu această ocazie mi-am dat seama că nu-i de ici, de colo să le propui unor oameni – chiar şi aşa înţelegători şi simpatici cum sunteţi voi – o carte. Păstrând proporţiile în limite reale şi rezonabile, îţi revine totuşi responsabilitatea alegerii unui titlu de pe urma căruia să rămână fiecare cu ceva, iar atunci când autorul – în cazul de faţă autoarea – pe care urmează să-l propui este de fapt un blind date pentru tine, riscul asumat e ceva mai mare.

Sigur că am auzit de Gabriela Adameşteanu, ba ţin să zic că numai de bine (sunt convins că există şi altfel de păreri la adresa autoarei, doar vorbim de lumea literară de la noi, dar nu am avut oroarea de a le afla), însă nu am citit-o până acum. I-am cumpărat cel mai recent roman, Provizorat în urmă cu câteva luni. Am apucat şi să răsfoiesc câteva pagini, dar din diverse motive l-am  amânat.

Şi acum a venit mometul lui. De ce? Ei bine, există trei argumente solide ce m-au făcut să-mi asum această propunere:

1. Suntem născuţi în aceeaşi zi din calendar: 2 aprilie;
2. Îmi plac mult coperta şi titlul cărţii;
3. „Am cinat într-un local cu perdele roşii la geamuri. Mîncarea, tipică din Languedoc Roussillon, a fost grozavă. În special i-a placut Gabrielei, care venise cu noi, lucru care nu m-a mirat deloc: la Iowa City, pe cînd eu făceam o economie la sînge ca să mă pot întoarce acasă cu tone de cadouri şi cu ceva bani puşi deoparte, ea-şi burduşea zilnic frigiderul cu tot felul de bunătăţi şi mînca toată ziua. Rîdeam de ea pe-atunci, dar pîna la urmă s-a dovedit că aşa a fost cu mult mai cîştigată. Îsi făcuse acolo toate poftele, îşi rezolvase toate frustrările alimentare ale anilor ceausisti…” [Mircea Cărtărescu, Frumoasele străine]. Cam greu să nu-i dai credit după povestea asta din Iowa City🙂

Sigur că este o autoare foarte apreciată de critici şi care s-a bucurat de multe premii literare până la acest moment, dar îmi place să cred că astfel de argumente sunt prea puţin relevante pentru membrii acestui club.

Propun ca termenul de predare a impresiilor să fie de azi într-o lună, adică pe… să vezi nimereală, 2 aprilie🙂

PS(sst): nu uitaţi să vă împărtăşiţi impresiile despre dulcele miros de moarte, că dacă m-am grăbit eu cu propunerea (aş mai fi lăsat-o, dar nu mai ieşea potriveala) nu înseamnă că aţi scăpat de ieşit la tablă.

6 comentarii

Lasă un comentariu
  1. brightie / Mar 3 2011 14:03

    hmmm, autoru’ romanu’, mereu bucuroasa de el… ea in cazul asta.
    am notat-o, mai ramane s-o cumpar.

  2. cățelul alpha / Mar 3 2011 22:45

    Măi, romanul ăsta nu-i legat oarecum de „Dimineața pierdută”? Că eu așa auzisem.

  3. boghi / Mar 4 2011 08:30

    Nu stiu sa-ti confirm; n-am citit Dimineata pierduta

  4. brightie / Mar 12 2011 10:11

    procurat provizorat. mission ongoing.😀

  5. boghi / Mar 12 2011 17:13

    go planet!🙂

Trackbacks

  1. Nu-știu-câte-zile « Clubul de lectură

Lasă un răspuns

