Skip to content
Iunie 27, 2011 / boghi

Rime despre viaţă şi moarte

Nu mai ştiu exact de ce aşteptam să-mi pice în mâini o carte de-a lui Amos Oz, probabil mi-a fost prezentat de cineva ca un scriitor fain, dar acum îmi pare puţin rău că mi-a picat tocmai cu cărţulia asta. Rime… este o poveste în poveste, cu un subiect slab şi întortochiat inutil.

Un scriitor aproximativ celebru ajunge la o lectură publică a cărţii sale într-o casă de cultură din Tel Aviv unde, plictisit de formalităţile evenimentelor de genul, ajunge să-şi imagineze poveştile oamenilor veniţi în sală.

Naraţiunea îmi pare greoaie, şi nici nu m-a făcut să-mi doresc prea tare o înţelegere mai clară a celor două planuri, cel real şi cel imaginat. Poveştile personajelor închipuite de scriitorul super-scriitorul sunt mediocre, pline de detalii ce nu interesează pe nimeni şi pot cauza simptomatică similară stării de somn.

În sfârşit, am trecut pe aici mai mult pentru a vă spune să Nu: o cumpăraţi, o citiţi, o faceţi cadou. Chiar e slabă şi plictisitoare.

Dar pentru că ce am scris aici este doar o părere de-a mea şi pentru că orice carte merită un drept la replică, găsiţi aici o părere pozitivă.

Dacă ştie cineva o carte de-a lui Oz care să mai spele din gustul lăsat de asta, să se ridice şi să vorbească🙂

12 comentarii

Lasă un comentariu
  1. Yuki / Iun 27 2011 20:11

    eu am incercat Amos Oz cu ” Sa cunoasti o femeie” si m-am oprit. nu m-a convins nici povestea, nici scriitura.nu abandonez scriitorul, dar nici nu cred sa-l reiau prea curand😀

    • boghi / Iun 28 2011 07:37

      Deci asa… si cand te gandesti ca asta e cartea lui de care am auzit cel mai des.

  2. cățelul alpha / Iun 30 2011 11:58

    Nu l-am încercat pînă acum. Mi-am plimbat mîinile pe unele volume ale sale, da’ întotdeauna am ales altceva.

  3. boghi / Iul 4 2011 09:26

    Dacă găsesc ceva bun, revin cu recomandare.

  4. brightie / Iul 6 2011 10:30

    depinde cui o faci cadou😀

  5. boghi / Iul 6 2011 14:34

    tu le faci dusmanilor astfel de cadouri?🙂
    Deh, glumesc si eu, sunt convins ca exista multi oameni care ar gusta-o altfel.

  6. brightie / Iul 7 2011 09:09

    io n-am dusmani, dear. is prea serafica :)))

  7. realdo81 / Aug 1 2011 00:27

    Am dat si eu pe-aici la spartul targului… „Cutia neagra” e o carte foarte faina de Amos Oz, mie mi-a placut foarte mult, cred ca si lu’ Brightie, nu stiu de ce n-a zis nimic de ea (o fi uitat?) fiindca o avem in biblioteca, a aparut in colectia Cotidianul. N-am citit altceva de Oz, dar asta chiar merita; daca vrei s-o incerci, da un semn si ti-o trimitem🙂

    • realdo81 / Aug 1 2011 00:29

      P.S. oferta valabila si pentru ceilalti dezamagiti de Amos Oz🙂

  8. boghi / Aug 1 2011 07:56

    Multam de recomandare. Lista de lecturi e lunga, dar la un moment dat ii va veni si lui randul la o a doua sansa🙂

  9. Issabela / Aug 15 2011 22:27

    Poveste despre dragoste si intuneric🙂 E….nu stiu cum e….dar mi-a placut mult. Merita sa o citesti;)

    • clubul / Aug 16 2011 07:40

      Mersi pentru recomandare. Va veni si randul ei candva🙂

Lasă un răspuns

