Skip to content
Octombrie 6, 2012 / boghi

Rătăciri | Horaţiu Mălăele

Vă anunţ din capul locului că sunt un mândru membru al corului de aplaudaci ai lui Horaţiu Mălăele. Îmi place să-l văd în spectacole de teatru, îmi place ce desenează, îmi place cum recită poezii, îmi place să-l aud vorbind de aiurea. Deh, e bine să mai ai şi câte un idol, doi, altfel mori de singurătate pe piedestal. În fine.

Jumătate din cărţulia asta am citit-o azi dimineaţă, în timp ce învârteam în mămăligă. Aş fi citit-o pe toată până să se termine de fiert mămăliga, însă, după cum probabil ştiţi, în procesul de fabricaţie al mămăligii de la un moment încolo ai nevoie de ambele mâini. Cu una învârţi să nu te trezeşti cu cocoloaşe, cu alta adaugi mălai.

Mi-a plăcut cartea. Am privit-o ca pe scurgerea vieţii prin faţa ochilor înaintea unui exitus conştientizat. Îmi place să cred că a ales textele astea ca pe o culegere de gânduri ce le-ar avea deopotrivă la coadă la pâine sau în ultimele clipe ale vieţii. Probabil că este o prostie enormă ce spun acum, dar cred că ultimele clipe pe pământ şi timpul petrecut în coadă la pâine ne îndeamnă la reflecţii oarecum similare.

Nu-i o carte de citit pe tren, că-i prea scurtă, eventual pe tramvai. Încercaţi. S-ar putea să vă daţi jos în staţie mult mai fericiţi decât v-aţi urcat. Şi să încheiem cu o poezie care poate face oricui o idee destul de clară despre atmosfera cărţii:

Obosită-n bălării,
Ofta Moartea:
C’est la vie!

Lasă un răspuns

