Skip to content
Ianuarie 25, 2013 / clubul

Şoareci şi oameni | John Steinbeck

soareci-si-oameniDacă încep cu faptul că am închis cartea dezamăgit, jumătate din cititorii acestui post vor închide imediat bogul, cealaltă jumătate vor răsufla uşuraţi, cum că nu sunt singuri pe lume. Dar de ce, când avem numai doi cititori, să-i dezbinăm şi pe aceia? Aşa că nu încep cu asta.

Dar, din păcate, realitatea este cea de mai sus. Dar, pentru că există un al doilea dar, nu e cartea de vină, ci eu. Îmi era dor să citesc o carte „mare”. Una care să mă dea pe spate, să o închid şi să-mi pară rău că s-a terminat. Una care să-mi stoarcă o lacrimă, de bucurie sau tristeţe, nu conta foarte mult. Şi n-a fost aşa, pentru că în stilu-mi caracteristic mi-am făcut aşteptări foarte mari. Ştiam pe undeva povestea, cum că e despre o prietenie cum nu mai există azi, că e cu plâns la final, cum că te pune pe gânduri. Şi, no, n-o fost.

Povestea e scurtă, lucrurile se desfăşoară prea repede, nu apuci să te ataşezi de personaje (cum bine mi-a suflat cineva în cască), intuieşti de prin primele pagini ce urmează să se întâmple şi restul lecturii aştepţi să n-ai dreptate. Dar ai.

Altfel cartea e bine scrisă, traducerea respectă (cred) atmosfera din varianta originală (cât pot să-mi imaginez eu limbajul folosit), ideea poveştii e foarte faină, dar cumva tratată pe repede înainte.

Îi mai dau o şansă lui Steinbeck cu Păşunile Raiului, iar dacă mă dezamăgeşte din nou, o să am o discuţie serioasă cu el.

7 comentarii

Lasă un comentariu
  1. yukiame / Ian 31 2013 13:34

    pacat ca nu ti-a placut😦
    Nu Pasiunile Raiului, ci Fructele Maniei daca vrei Steinbeck adevarat si apoi daca chiar iti place poti sa incerci si La Rasari de Eden.
    La Steinbeck n-o sa gasesti happy-ending-uri si nici personaje de care sa te atasezi, in schimb vei gasi multa substanta si multa traire.
    Sper sa-i mai dai o sansa.

    • clubul / Feb 4 2013 18:34

      Acum ii dau o sansa cu Pasunile Raiului, pe care am suspendat-o pentru una de Gutierez, si promit sa incerc si Fructele Maniei.🙂

  2. Cristina Dragoi / Feb 10 2013 20:49

    La răsărit de Eden şi Fructele Mâniei mi-au plăcut foarte mult!

  3. clubul / Feb 11 2013 13:55

    ok, ok, o trec pe lista🙂

    • cleosejoaca / Mar 1 2013 20:45

      Nu că ai avea nevoie de o a treia recomandare, dar La răsărit de eden e splendidă şi cunoscându-te, bănuiesc că ţi-ar plăcea şi Joia dulce.
      (Ah, ce m-am ramolit, a trebuit să caut în arhivă, ştiam că cineva a scris aici despre Joi. Aha, da, chiar eu.)

      • cleosejoaca / Mar 1 2013 20:48

        Ah. Şi obligatoriu de văzut Of Mice and man, Malcovich este savuros.

  4. boghi / Apr 8 2013 10:52

    Draga Cleo, cunoscandu-te, nu cred ca te-ai ramolit🙂

Lasă un răspuns

