Skip to content
Aprilie 24, 2013 / boghi

Edward Jurnalul unui hamster | Miriam Elia şi Ezra Elia

edward-junralul-unui-hamsterBă, ce carte… Asta aşa, ca să mă exprim frumos şi cult. Pentru că mi-a plăcut şi vreau să vi-o „vând”, încep prin a vă spune că se citeşte în maxim 10 minute. Fără exagerare. Poze multe, text puţin. Parfum, nu alta. Aşa că şi ce scriu eu aici despre carte va fi tot scurt, iar de data asta nu doar pentru că nu am multe de spus, ci şi pentru că trebuie păstrate proporţiile.

Acum, ca să ne lămurim ce-i cu cartea: da, este un jurnal al unui hamster care locuieşte într-o cuşcă. Îi urăşte pe ăia care îl ţin acolo, nu se înţelege cu colegul de cuşcă, se îndrăgosteşte, etc, ca-n viaţă. Dar, vă rog eu mult, dacă veţi da peste oameni care vor lăuda cartea asta prin prisma simplităţii cu care abordează teme de viaţă şi a alegoriilor (îh!) folosite pentru a face paralele cu viaţa omului, luaţi o lopată şi păliţi-l în tărtăcuţă. Mai puţin dacă aveţi la îndemână o mătură. Atunci luaţi mătura şi aşezaţi-i-o între picioare. Sigur îşi ia zborul.

Jurnalul lui Edward este o carte la care se râde. Ăsta este rolul ei: să te facă să râzi. Şi asta vi-o spune un om care nu ştie prea multe, dar care a citit cartea asta pe un pat de spital. Şi da, sunt bine, dar nu asta e important, ci că am râs. Nimeni nu are nevoie să afle dintr-o carte că în viaţă dai peste idioţi, că te simţi prins, că te îndrăgosteşti, că pierzi oameni dragi, că suferi, etc. Pentru asta avem cele cinci simţuri.

Cam asta a fost, cartea merită fiecare din cele 10 minute şi fiecare din cei 15 lei (cred), deci, din partea mea, clar e în găleata cu „aşa da”.

Lasă un răspuns

