Skip to content
Iunie 28, 2013 / boghi

Ragtime | E.L. Doctorow

ragtimeO carte care face exact ce trebuie, te ia de mână din România începutului de secol 21 şi te duce în America începutului de secol 20. Redă foarte curat atmosfera acelor vremuri şi acelori locuri, îţi prezintă câteva nume ale istoriei lor şi face asta introducându-le, foarte ingenios (cel puţin pentru cultura mea generală) în povestea imaginată a romanului. Houdini îşi repară maşina în curtea personajelor principale din carte. Ford şi J.P. Morgan (da, ăla care a făcut banca) înfiinţează cel mai exclusivist club din lume, format din ei doi, în timp ce biblioteca celui din urmă este asediată de negrul care e tatăl copilului negresei salvată de mama personajului narator. Sună a telenovelă, numai că nu e.

Ba dimpotrivă, povestea e mai bună decât la Gatsby, asta aşa, că ne învârtim prin aceleaşi vremuri. Îmi plac mult romanele astea care mă fac mai puţin prost, ca bonus la o poveste bine scrisă. Mă simt de parcă aş fi câştigat un premiu surpriză.

Şi cam atât aş avea de spus, mi-ar plăcea să vă scriu mai multe, dar nu ştiu ce. Aşa că mă opresc, ceea ce le doresc şi celor care mă plictisesc pe mine cu detalii forţate. Lectură plăcută în caz că.

2 comentarii

Lasă un comentariu
  1. yukiame / Iul 10 2013 14:48

    oai, ce mi-a placut cartea asta! e ca un film, vezi cu ochii minti ce se intampla pe masura ce citesti🙂

  2. boghi / Iul 10 2013 14:57

    confirm🙂 poate ca si suntem familiarizati cu povesti din perioada aia si care au fost ecranizate

Lasă un răspuns

