Skip to content
Septembrie 9, 2013 / boghi

Marea, Marea | Iris Murdoch

marea-marea-iris-murdochO poveste despre frică. Asta ar fi în patru cuvinte. Despre frica de moarte. Manifestată în Marea, Marea prin teama lui Charles Arrowby de a nu mai trăi niciodată fericirea pe care a cunoscut-o cândva şi pe care, ca noi toţi bănuiesc, a căutat să o depăşească toată viaţa. Vai, dragul de mine, cum am scris eu, ca un om mare. Dar cam asta e ideea, oricât de pretenţios ar suna. Sau asta am înţeles eu cu capul meu de om necopt.

Nu mai ştiu în care film am auzit că noi, bărbaţii, rămânem cu dezvoltarea psihică undeva pe la 19 ani. Cred că aşa este. Visurile, entuziasmul, speranţa sunt cele care ne ţin blocaţi la acea vârstă. Oricâţi ani am avea, visăm să ne dorim ceva aşa cum o făceam atunci. Plângem după entuziasmul care ne-a părăsit. Când suntem trişti, deprimaţi, când se întâmplă ceva cu noi în viaţă care ne scoate din fuga zilnică, ne dorim să fim din nou adolescenţi. Este vârsta la care toţi ne aducem aminte că eram fericiţi. Şi asta în ciuda tuturor dramelor din acea perioadă.

Ce legătură au toate acestea cu cartea? Păi asta mi-a insipirat mie să vă scriu. Ştiţi că nu obişnuiesc să povestesc firul epic. Marea, Marea este o carte ce m-a făcut să visez cu ochii deschişi, să ţin cu un personaj sau altul, să le iert unele ieşiri, să-i înţeleg. Este şi o carte care îţi oferă unele răspunsuri la întrebări pe care, la un moment dat în viaţă, nu ai cui să le pui. Eu am citit-o atunci când a trebuit.

Este o poveste despre frică, dar una ce te poate vindeca de ea.

2 comentarii

Lasă un comentariu
  1. ellamyway / Sep 3 2014 15:26

    Eu am fost fascinată de Iris Murdoch la un moment dat, citeam tot ce prindeam de ea. E fain și filmul făcut despre ea, Iris, cu Judi Dench.

  2. clubul / Ian 14 2015 13:11

    hai ca il caut si revin si eu🙂

Lasă un răspuns

